Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 29 oktober 2010 16:22



Hej Fina Du

 

  

 

Tänk att i onsdags vart det ingen hundkurs, fick

meddelande om att hon vart sjuk alltså våran "Queen of doogs". Jag hade fått meddelandet på förmiddan,

men såg inte det föränn på eftermiddan, och jag

som hade laddat så. Men jag förstår fullkomligt att man

inte kan ha massa folk och hundar omkring sig när man är dålig!  Jag hoppas så att C kryar på sig, och tar hand om sig ... hoppas det blir av nästa onsdag.

 

    

 

 

I går vart den ingen Erikshjälpen, låg i migrän hela dagen.

Hatar verkligen migrän, spänningshuvudvärken och

all värk ....för den delen , och vem gör inte det,

egentligen !!!! Idag har det varit någelunda lugnt ...

och det är jag naturligtvis tacksam för!

 

  

 

Idag bjöd min älskling på lunch ute, mysigt!

 

  

 

 

Har dragit fram dammsugarn, skurmoppen och

dragit över golven. Så skönt när det är gjort

och det luktar så gott.

 

  

 

Har en älgstek på spisen som puttrar på,

ska bli så gott ...med potatis, broccoli och

gräddsås samt gelé!  Jag är väl förunnad att kunna ha

tillgång till älgkött, det är sällan jag köper

annat kött ... kan köpa fläskkött nån gång,

för att variera lite grann.

 

     

 

 

Tror jag sen ska måla på min tavla en stund sen,

så rogivande, funkar som en slags meditation för mig!

 

 

  

 

Jag önskar dig en trevlig och mysig helg min vän

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av S - 27 oktober 2010 09:33



  


God Morgon min Vän

 

... men egentligen har jag ju varit ganska pigg sen halv åtta i morse. Även fast jag somnade sent inatt. Hur det kan bli ibland.

 

Ska ta och måla klart en tavla jag håller på med,

sen får jag se .... , hur resten av dagen blir.

 

Bör ta det lite lugnt, eftersom det är kurs ikväll.

Jag ser verkligen fram emot kursen med mina hundar,

hos www.hundsupport.com . Kursen börjar klockan 18 ....

tills vi är färdiga .... brukar bli vid 21 tiden!

Under den tiden får vi lära oss så mycket,

skratta så mycket, ... alltså så himla kul,

Mela och Wilma älskar detta också, märks helt klart.

 

 

  

Önskar dig en härlig dag i

Carpe Diems tecken

 

  

 

 

Av S - 27 oktober 2010 00:44


 

 

Har faktiskt varit på Erikshjälpen idag på eftermiddan ..

det var ju tisdag! Men först var jag till Wonsan på

Björnbiten, och köpte mig en baconburgare! 

Tog med mig den förpackad, till däckfirman ... !

Där jag  satt och åt min goa burgare, medan proffsen 

böt däcken på min bil, skönt att få det gjort.

For sen till Fränsta, E-H ... gick där en stund ....

som vanligt. Hittade några saker ... !

 

  

 

  

 

Lång vacker löpare 14 kronor

 

  

 

En vacker schal i fina färger 25 kronor

 

  

 

En lång halsduk i fina färger 24 kronor

 

  

Ganska tjocka pocketböcker, såg olästa ut ... 20 kronor

 

  

 

Fyra servettringar 20 kronor, man kan ha dom som värmeljushållare också, tyckte dom var så fina!

 

  

 

Det var fynden idag, tisdag.

 

Efter att jag var klar på E-H for jag till min dotter som bor i närheten ... och fick snusa lite på mina barnbarn, vi fika och umgicks , så mysigt så.

 

  

 

Var tillbaks hemma igen vid 20 tiden, då hade

min minsting kommit hem från Sthlm igen.

 

  

 

I morgon är det Onsdag ... hundkursdag ....

äntligen ... förra onsdagen kunde jag inte gå,

hade för ont ....så jag har verkligen längtat, det har säkert mina voffsingar också gjort!

 

 

  

 

 

  

 

 

Av S - 26 oktober 2010 23:28



Hej Kära Du

 

  

 

Hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin dag idag. Har inte bloggat på nån dag, haft lite annat att göra. Men nu ska jag ta mig den tiden. Så skönt att få skriva av sig lite, så att allt inte bara stannar i huvudet.

 

  

 

 

Har varit inne på facebook ikväll, men det bara krånglade, meddelande från andra kom inte fram till min logg,

utan till Nyheterna ( det som hänt), några inlägg jag

själv gjorde syntes inte heller på min logg,

ja ...... konstigt var det, ger upp FB ikväll!

 

  

 

Som du nog vet så fyllde jag år i söndags, det vart en så mysig dag med nära och kära. Jonny med familj kunde inte komma, Eddie vart sjuk. Men det tar vi igen en annan dag!

 

När jag senare på kvällen gick in på min Facebook-sida ....

så hade jag fått 90 grattishälsningar från mina vänner

på FB ... jag vart så överväldigad när jag såg det

och läste hälsningarna ... tårarna bara rann nerför min

kinder ... av lycka och glädje. Så många som tänkte på mig .....

Vilken enorm känsla .... kan inte riktigt förklara den!

 

Kanske det låter väldigt konstigt i ditt och andras öron .... men jag är inte van att få sån uppmärksamhet! Är ju ganska ensam egentligen ...., att då bli ihågkommen av så många, betyder ju att jag egentligen inte är så ensam som jag tror. Om jag ska tolka det rätt, är kanske bara ensam på platsen där mitt hus är!

Nog om det!

 

Ska visa några bilder från min födelsedag och så fina presenter från bl.a mina barnbarn

 

  

 

Fick presentkort för en stor summa på Panduro,

så glad jag blev ... eftersom jag älskar pyssel och hantverk.

Ska bli roligt att åka till Panduro och få inspiration

och införskaffa roligt material.

 

  

 

Fick även dessa fina stenar av mina barn och deras familjer

Älskar er alla tillbaka

 

    

 

 

  

Ebbas underbara teckning som föreställer mig,

alltså hennes farmor ... visst är jag söt!

 

  

 

Emmas underbara teckning av mig, hennes mormor,

det är jag som är prinsessan!

 

  

 

Lilla Oskars underbara teckning till mig,

med lite hjälp av storasyster!

 

  

 

Elins underbara brev till mig, hennes mormor,

tårarna låg bakom ögonlocken när jag läste detta.

Elin har skrivit alldeles själv, hon går ju faktiskt bara första terminen i ettan.

Om du inte kan läsa så tolkar jag brevet nedan;

" Jag älskar dig så mycket mormor <3 jag vill vara med dig så mycket"  Förstå att det är härligt att få ett så fint brev.

 

     

 

Tack så otroligt mycket för mina fina presenter och att ni finns i mitt liv min underbara familj, jag älskar er så mycket!

 

     

 

   

 

   

 

Mina underbara barnbarn, en hel hög härliga ungar... som berikar mitt liv så mycket. ändå så fattas det två stycken idag .... ,

Eddie och Lewisia ... jag har ju sju stycken ...

och snart kommer det åttonde barnbarnet ....! 

 

 Det är rikedom för mig!

 

  

 

 

Av S - 25 oktober 2010 11:34

 

 

  

 

 

Glömde ju bort att fota/lägga ut bild på skönheten,

som kom med mig hem från loppisen på

Ålsta Folkhögskola i lördags, 90 kronor.

Så här kommer några bilder , förresten så fick hon 

namnet Emmy, efter min älskade farmor !

 

  

 

      

(om du klickar på bilderna så blir dom större)

 

Min farmor skulle få namnet Emmy vid dopet,

men prästen år 1898 läste fel,

sa min farmors mammas namn ....

Emma Sofia ... då gick det inte att ändra till Emmy ....

men hon kallades alltid för Emmy ...

men i alla viktiga papper stod det Emma Sofia!

Så det kunde bli.

 

  

Foto 1974

 

Min Älskade Farmor, min största  förebild i livet ....

barnen i hennes knä är min äldsta dotter till vänster

och hennes tremänning Anngelica.

 

  

 

KRAM

 

 

Av S - 24 oktober 2010 01:28

 

  

 

 

Eftersom jag inte kan sova än ,så ska jag lägga

ut lite loppisbilder! Från att jag var på Ålsta Folkhögskola´s

loppis och Erikshjälpen  i lördags, alltså igår.

 

Jag må säga att det var väldigt lite besökande på loppisen, när jag var där alltså .... eller så är man så inne i sitt, så man inte märker ... Nä ... så är det inte.

Det var ju faktiskt finväder även om det var kyligt,

solen strålade från en klarblå himmel, antagligen var kanske  folk utomhus i det fina vädret.  Eller så kom dom senare efter att jag for därifrån till Erikshjälpen, där var det mycket folk vill jag lova. Lite fynd gjorde jag allt, mina döttrar också!

 

  

 

Fynden lördag den 23 oktober

 

  

 

Hylla med lådor, som jag ska måla om i shabby chic och byta ut knopparna ;)

 

  

Ska målas om ... gissa ;)

 

  

 

Gillar verkligen den sortens flaskor eller pava!

 

  

En liten söt glasburk

 

  

En liten fågelholk ... egentligen sparbössa ...

men jag ska ha den i ett litet träd utomhus ...

eller på lekstugan ... få se

 

  

 

En fin bukett små rosor  ... i tyg ...

 

  

En ampel/lykthållare 5 kronor

 

  

Söt sparkdräkt, 10kronor ... tänkte till Lewisia ...

 

  

 

Mitt absolut bästa fynd idag var på Erikshjälpen denna underbara vägglampa ..... har länge tittat efter en sån, men oftast är skärmarna så förstörda ... men inte denna ..... 56 kronor ... den är jag sååå himla glad för !

 

    

 

Det var loppisfynden för idag .......

 

Men inte att förglömma .....

så köpte jag 4 paket segkakor på Ålsta av

Jessika och Siv ..... god frukost imorgon bitti.

 

  

 

Nu måste jag ner i bädden och sova ...

behöver ju några timmars sömn ... kanske ...

 jag sa bara kanske ... får jag kanske fika på sängen med segkaksmacka och kaffe ...

på min femtiosjätte födelsedagsmorgon

 

  

 

 

 

Av S - 24 oktober 2010 00:20

 

  

 

Idag,....  jag skriver ju idag eftersom klockan har

passerat midnatt.

Så är det min födelsedag, jag föddes

vid 3 - tiden på morgonen, på Kiruna BB.  

Det är ju endast några få timmar kvar.

 

Tänk vad underligt det är, vad man följer tidens

gång egentligen. Kommer ihåg när jag var runt 

åtta års-ålder, då tyckte jag att tjugoett åringar var gamla ....

När jag sen vart tjugoett själv .. tyckte jag trettioåringar

var så gamla, etc. etc. Då när jag var ung, tyckte

jag att folk i min ålder som jag nu blir (56 år)

 var AS-gamla .... nära dödenåldern!

 

Konstigt hur det kan bli, man vävs succesivt in i sin ålder,

eftersom man hänger ihop med sig själv.

Man följer liksom med på resans gång, det är väl tur det,

ingen vill väl självvalt stiga av resan innan

ändhållplats kommer.

 

Idag så känner jag mig inte gammal, med stort G.

Jo .... vissa dagar när smärtan är som jobbigast och

tröttheten blir överväldigande pga smärtan.

 

Men antagligen tycker ett barn i 8 års ålder nu för tiden,

också att 21 åringar är gamla etc. etc.

 

Jag tror själv nuförtiden,

på att man inte ska bry sig om ålder,

det är ju faktiskt bara siffror och nummer! 

Det beror på hur man är som människa,man

ska vara sig själv i alla lägen, då tror jag det blir så

mycket enklare med allt. 

 

Själv har jag lika lätt att umgås med barn och

vuxna i olika åldrar, försöker alltid att se människan!

 

Tror att vi alla är födda goda, att vi alla vill bli sedda,

alla vill vi bli älskade för vem vi är och inte för

vad vi presterar.

 

Vi ska vara rädda om varandra

 

  

 

  

Av S - 23 oktober 2010 08:28

 

  

 

 

God Morgon, på dig min vän, hoppas du sovit gott. Jag har bara haft en vakenperiod i natt ... så det har varit ganska lugnt.

 

  

 

 

Wilma har börjat löpa nu, precis när Melas löp var klar.

Men Mela har börjat vakta och skälla så mycket,

så det är nu den träningen jag fokuserar på nu. Avledningsmanöver, är det bästa ... till slut ska hon

nog lära sig! Att inte skälla på allt som rör sig 

utanför huset, allra helst på kvällarna. Men det ordnar sig,

Wilma brukar titta på henne, som om vad skäller du för,

det är ju inget där utanför!

 

 

  

 

 

Ska strax in i duschen, det blir till att åka till Fränsta idag!

Det är en stor loppis på Ålsta Folkhögskola, öppnar 10 ,

sen öppnar ju Erikshjälpen kl. 11 .....

Det ska bli så roligt, du vet ju vad jag gillar loppisar.

 

 

     

 

Önskar dig en lika rolig dag, som jag ska ha. Jag skriver sen och berättar om min dag, och lägger ut eventuella bilder.

 

PS! Glömde berätta att mina döttrar ska också dit, typ, gemensamma intressen.

 

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards