Alla inlägg under oktober 2010

Av S - 18 oktober 2010 11:30


  

 

 

Ganska blåsig och kylig oktoberdag ... kanske precis så som en oktoberdag egentligen brukar vara. Det är väl så att jag tycker sommaren gick alldeles för fort, och hösten kom för snabbt.

 

 

  

 

 

Trodde mig märka att solen ville bryta sig fram ett tag,

men icke ... det kanske bara var så att jag ville det. ...!

Tar fram solen inom mig istället då, och utnyttjar

den värmen.

 

Stod och såg ut från altan mot skogen, var tvungen

att hämta kameran. Mitt i den karga höstvyn,

så står fortfarande renfanan så stolt

bland det gråa trista i naturen ... en riktig överlevare.

 

  

 

  

 

Bild på Wilma och Mela på sin vanliga inspektionsrunda på morgonen, dom är lyckligt lottade som kan springa lösa här hemma.  Aldrig att dom har rymt ...!

 

  

 

Jag har många år velat ha en mås av trä,

precis en sådan som jag nu är ägare till.

Har tidigare inte fått tag i nån, har varit dyra. Men

döm om min förvåning när jag var på väg ut från

Erikshjälpen i Fränsta, så råkade jag bara titta

uppåt mot taket .... där hängde den .... jag vart överlycklig ...

endast 25 kronor ... skulle dom ha .....

Det var mitt stora fynd den dagen i våras !

 

  

 

Fixat lite mer på farstukvisten ...

välkommenskylt ( tänkte måla en egen sen) 

 och plastmatta på brokvisten

 

  

 

    

 

Nu ska jag ordna i mitt kreativa kaos ... har så mycket ideér ,

som jag finurlar på .... hur/var/när .....

Inget som jag förtäljer om ännu .... få se senare

 

Önskar dig en riktigt Mysig dag min Vän

 

Varm Kram

 

Kul att du titta in

 

  

 

 

 

 

 

 

Av S - 17 oktober 2010 22:11

  

 

Skönt är det att ha städat idag, med allt vad

det innebär. Städade även på farstukvisten,

så nöjd med mig själv.

 

  

 

Tycker jag var/är värd en riktig slapparkväll ...

legat på soffan kollat på tv´n, sappat

mellan kanalerna ...! 

 

  

 

  

 

  

 

 

 

Pratat med

min bästis med stort B i telefonen.

Alltid lika roligt och

skönt att höra hennes röst

 

 

  

 

 

Min äldsta dotter ringde, och bjöd mig på middag imorgon kväll, naturligtvis tackade jag JA, hon lagar alltid så god mat, även mysigt att få umgås med henne och mina barnbarn.

 

  

 

Nu är det paus i Filmen Rallybrudar ... men vet inte om jag ska fortsätta se den .... få se, hur det blir!

Är fruktansvärt sugen på choklad ...

det är tur att jag inte har någon hemma!

 

 

  

 

 

Wilma och Mela ligger också, men inte i soffan

utan i sina sängar, skönt har dom!

 

    

 

Kommer du ihåg mina mässingljusstakar, som jag

spraymålade svarta, dom fick platsen på

rumsbordet i grupp.

Jag tycker dom vart så fina, helt nöjd!

 

  

 

Nu ska jag förse min hungriga mage med nå gott och mättande ... Nä ... inge onyttigt ... kanske steker mig några ägg och äta dom på hårdbröd ... det gillar jag !

 

  

 

Roligt att du titta in på min blogg min Vän

 

Välkommen tillbaka

Du får gärna lämna en kommentar eller skriva i min gästbok

Det skulle göra mig glad att få se vem du är som tittar in

 

KRAM

 

        

 

  

 

 

 

Av S - 17 oktober 2010 16:22




Precis avklarat en god middag,

som bestod av stekt fläsk (stekte dom i ugnen, inget os),

potatis, gräddsås, stekt lök (i massor)

samt grönsaker

Mätt och belåten, precis som det ska va!

 

Tänkte lägga ut lite bilder från fynden

på Erikshjälpen i lördags för dig om du vill se!

 

  

 

  

6 stycken små glas 25 kronor ( min farmor hade sådana, väckte minnen)

 

  

 

Kunde inte motstå

dessa två miniglasen med hållare 6 kronor styck

 

                                      

                         Hållare för snören         Superlång kedja 12 kronor     

              kanske som ska målas vit

                                     6 kronor

 

  

Vackert överlakan med brodyr i kraftig bomull 20 kronor (Blir nog ett draperi i hallen, tror jag)

 

  

 

Vit fyrkantig duk med vacker sömnad .. 15 kronor

 

  

 

Hemstickad " pippitröja" ,  den vill jag ha sa  min man,

han har en sedan förut, men fabriksstickad ....

varsågod sa jag!

 

  

Flera billiga böcker till min älskling,

som slukar böcker alla för 40 kronor

 

Det var det, tack för att du ville titta

 

KRAM

 

  

Av S - 17 oktober 2010 12:00

 

  

 

 

Vilken härlig dag det är i dag, riktigt mysig söndag.

Antagligen för att jag sov till halv åtta i morse,

utan att vakna en enda gång i natt .... hur härligt är

inte det på en skala ....! 

Känner hur positiviteten har vänts

tillbaka in i  kroppen igen.

Det är lycka det!

 

  

 

Jag har planterat om ljung idag, plantorna har jag

haft i ett par veckor nu stående i påsar på

farstukvisten, men inte kommit mig för

att plantera föränn idag, det va bra gjort av mig!

 

  

 

  

 

          

Om du klickar på dom små bilderna blir dom större

 

Tagit fram dammsugarn,

(snabeldraken har jag sett några kallar den)

ska passa på att städa lite,

när ändå andan faller på, skönt när det är gjort!

Båda voffsingarna fäller hår som sjutton just nu!

Jag får ändå dammsuga varje dag, men nu ska jag

torka golven också!

 

 

  

 

Må så gott och hoppas du får en lika mysig och

härlig dag som mig, det unnar jag dig

av hela mitt hjärta!

 

  

 

KRAM

Av S - 17 oktober 2010 00:30


  

 

 

Har varit på Erikshjälpen idag, gjort några inköp  ..... lägger upp bilder i morgon, för trött nu.

 

  

 

Senare på eftermiddan var vi och uppvaktade vårt

barnbarn Madicken som fyllde 2 år. Alla barnen med

familjer var där, underbart när vi är samlade allihopa.

Madicken fick så mycket fina paket. Vi fick gott

födelsedagsfika med allt vad det innebär.

 

 

  

 

 

Lugn och mysig kväll med pizza och tv ......

 

Nu ska jag krypa ner under täcket, kommer somna på stört, hoppas på att få en lång natts sömn utan uppvaknande, efter några timmar, vore en fröjd.

 

  

 

GOD NATT & SOV GOTT

Av S - 16 oktober 2010 07:29



 

  

 

 

Idag är ingen vanlig dag ...

för det är Madickens två-årsdag ....

Ja må hon lev, ja må hon leva uti hundrade år 

JIPPI

Hurra Hurra Hurra  

 

GRATTIS MADICKEN

 önskar Farmor

 

 

KRAM

Av S - 16 oktober 2010 01:47





  

Av S - 16 oktober 2010 01:33




Kom på att jag inte lagt ut bilder på mina senaste inköp på Erikshjälpen i torsdags .....

 

  

 

Den här lilla söta kaffekoppen med fat, ( min äldsta dotter, vill nästan alltid ha några droppar kaffe) en perfekt liten kopp för henne när hon kommer! 10 kronor

 

             

              En mini-neccesär  5 kronor           En ängel till pyssel 5 kronor

 

Några användbara böcker nedan 30 kronor

 

      

 

KRAM

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards