Alla inlägg under januari 2008

Av S - 6 januari 2008 20:19


Att strunta i att lyssna till vårt inre

är som att låta bli att gå till tand-

läkaren när vi får ont i en tand.

Av S - 6 januari 2008 20:12


Den här vackra keramik kollektion Flower Black. Är gjord av danska Malene Helbaks. Den finns hos www.houseofhedda.com . Den sidan har så många fina och ljuva ting.

Gå in och titta, det är det värt

Av S - 6 januari 2008 20:04

Denna söta ryggsäck, hittade jag på www.houseofhedda.com. Den finns i röd eller blå färg. Kostnad 239:- på mellandagsrean!

Av S - 6 januari 2008 19:58

Jag tycker att denna ljuslykta är säregen, och fin den heter förståss Butterfly.

Gjord i glas med för hand utskurna fjärilar i fint vitt papp. Brunt underlägg i trä. Höjd 10 cm, diameter 8 cm. Finns att införskaffa hos www.houseofhedda.com


Av S - 6 januari 2008 17:51

Jag blir sååå förbannad, och ledsen. Ännu en våldtäkt har skett, en grov gruppvåldtäkt, på en 19 årig tjej. Våldtagen av tre män ( eller vad man ska kalla dom, svin, avskum), dom är ännu på fri fot. Övergreppet skedde i Frösundavik utanför Solna norr Sthlm, vid midnatt mot idag. Tjejen hittades av en taxiförare vid 00.30 tiden, han larmade då polisen. Männen är fortfarande på fri fot, vad jag vet. Jag har skrivit om hur jag föraktar dessa "män", förut, men det kan ej uttryckas för ofta. Vad är det i er som kan göra en sådan sak? Jag skulle vilja att tidningarna la ut bilder på dessa män, som våldtagit kvinnor. Så att kvinnor kan akta sig för dom, eller ännu bättre, stämpla dom i pannan "  våldtäktsman ", med färg som ej går bort.Som t.ex när någon rånar en bankomat, så färgas allt, så man ser vem som gjort det.  Skämt å sido, det kan man ju inte, det förstår ju jag med. Men det måste få följder av att man gör ett sådant brott! Vad är det som rör sig i era huvuden.Fy fan era avskum som kan göra så mot en tjej/kvinna, kan ni ens förstå hur hon känner sig nu.

Chockad, ledsen,förtvivlad,förnedrad,skändad, rädd m.m

Hon ska troligtvis ta sig igenom en rättegång så småningom. Där hon ska bevisa att hon inte log på fel sätt, inte hade för kort kjol, inte för låg urringning, inte skrattade så att mannen/männen vart upphetsade, m.m

Vi kvinnor får verkligen skratta/le, klä oss som vi vill, vara kvinna , när vi är kvinnor.  När vi säger NEJ, menar vi NEJ!!!

Måste sluta skriv om detta, och lugna ner mig!


Av S - 6 januari 2008 17:39


Jag skrev att Marie Picasso svimmat, falskt! Det var inte sant, säger Marie. Det är bara ett dumt rykte, jag satt bara ner en liten stund och drack ett glas vatten, sa Marie. Tänk vad tidningar hittar på, och så skrev jag det vidare, där ser man, vi ska inte tro allt vad tidningarna skriver! Det kan lätt bli ringar på vattnet!

Förlåt Marie

Av S - 6 januari 2008 00:32


En människa som mår bra, har aldrig behov av att attackera eller förlöjliga en annan människa.

Av S - 6 januari 2008 00:24


Läste idag (igår, klockan är ju över 24,00), att Marie Picasso svimmat. Efter att ha sjungit två låtar, vid en skivsignering, i Mariebergs köpcentra. Kanske pga av utbrändhet, sa hennes turnéledare. Marie börjar sin Sverige turne 25 januari i Västerås. Var rädd om dig Marie.

Lycka till Marie Picasso, du är en stjärna!

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards