Alla inlägg den 11 april 2010

Av S - 11 april 2010 23:42


<3 <3 <3



Den här fina boken " INRED OCH DEKORERA Ljust & lantligt" av Anna Örnberg!

 

Fick jag i julklapp av min son J med familj, många vackra foton och fina tips i den!

Hur man förändrar begagnade möbler och ting, med färg i med olika tekniker!

 

Du som gillar shabby chic, slitet charmigt, nytt och nött, ska absolut beställa den eller varför inte önska sig den!  

 

Jag har den själv lätttillgänglig för att få tips och idéer!

 

<3 <3 <3

 

 

  

 

 

 

 

Av S - 11 april 2010 21:37


Hej min Kära Vän <3

 

Hoppas du har haft en härlig söndag, helt otroligt vackert och skönt.

 

Våren har verkligen känts i hela kroppen! Har tjatat flera gånger om att nu är våren här, tyckt att den verkligen kommit, ... men ... IDAG kom den på riktigt!

 

Idag kändes den på huden, i skrattgroparna, i näsborrarna, ja nästan överallt faktiskt!

 

Jag blir så himla lycklig, våren är min absolut bästa årstid, precis nu, precis innan musöronen börjar utvecklas på björken, snöhögarna krymper, takdroppet, gruset kommer fram, barnen tar fram cyklarna m.m. 

 

Vet du, något som jag ser fram emot varje år!

..  ... Jo, det är när herr och fru sädesärla kommer tillbaks från Afrika, efter att ha bott där hela vintern!

 

När dom kommer har den riktigt riktiga våren kommit, jag längtar och kollar efter dom varje dag!

Förra året kom dom den 14 april <3  Dom får en stor kull med ungar varje år. Dom bor under tegelpannorna på vårt hus, varje år.

 

Tänk vad lite jag behöver för att, livet ska vara så härligt och underbart!

 

Det är inte bara sädesärlorna jag väntar på, ... för sen kommer ladusvalorna som härbärgar i ladugården! Förra året fick dom två kullar ungar, och stannade långt in på hösten! Antagligen behövde ungarna gödas innan den långa färden mot varmare länder.

 

Dom är också trogna till gården, precis som sädesärlorna.

 

Vilka fantastiska flygare dom är och så ihärdiga i sitt insamlande av insekter!

Jag kan sitta hur länge som hellst och se på dom, så imponerande!

Detsamma gäller det sädesärlorna, tar jag fram åkgräsklipparn, sätter mig på den och börjar klippa gräset, så följer dom mig som skuggor! Känns verkligen som om jag har mina små vänner med mig som sällskap.

Känner deras tacksamhet, för att jag hjälper dom på traven, med dukat insektsbord!

 

Hahaha,  nu tror du kanske att jag blivit tossig, som skriver så här om "mina"  fåglar, men det har jag inte, det är verkligen Carpe Diem för mig ! 

 

Har även en längtan till att den lilla tussilagon sticker upp i dikerna, som min äldsta dotter sa när hon varit liten " lagotuss", som små solar på marken.

 

Nä nu ska jag brygga mig en mugg kaffe, vart helt plötsligt så sugen.

 

En Vår-Kram till dig <3

 

 

  

Sädesärlan

 

  

Ladusvalan

 

  

Tussilagon

 

 

 

 

AIK

Av S - 11 april 2010 11:30

HEJA GNAGET

 

 

  

 

 

 

Vilken härlig dag det är idag, våren är med säkerhet här, solen gassar, det är takdropp, ingen vind, toppen.

 

E vaknade faktiskt kl sex i morse, det brukar hon aldrig göra, det var upp och äta frukost. Sen ville hon pyssla, fram med allt möjligt, målarpyttslar, lim, m.m

Å´s tjejer E och E kom också hit, tjejerna pyssla så mycket, målade korgar, trädetaljer, hårspännen m.m

 

Sen vart det utgång i solen, medan jag rensade och torkade upp allt stök, det är så roligt att dom är  kreativa mina trollungar!

Nu ska jag själv gå ut till dom, vi tar nog en promenix ner till forsen ....!

Jag vart bjuden på middag hemma hos P med familj, köttgryta vid fyra tiden, det ska bli så himla gott!

 

Jag håller tummarna för AIK idag, heja heja heja !

 

KRAM

 

 

  

 

Av S - 11 april 2010 00:10

 

 

Ikväll ringde min son P, och fråga om jag kunde komma till dom, och passa E.   

P och M, var tvugna att åka in till akuten (6mil) med lillstumpan, hon hade så hög feber närmare 41, kletiga ögon, väldig hosta ... hon har haft feber sen i måndags.

 

Klart jag gjorde, .... när jag kom dit, ville E att vi skulle fara hem till mig, hon ville sova hos mig. Vi packade ner diverse sov och ombyten, sen for vi.

 

Det var uppdukat till myskväll i vardagsrummet, hos oss, när vi kom, det tyckte E va mysigt, sen vart det sagoläsning, nu sover prinsessan i min säng sen några timmar <3

 

Barnbarnen blir ju större och större, det märks när dom vill ligga emellan oss, flera gånger har jag smygit upp ut och lagt mig på soffan ( som faktiskt är skön) så det går ju inte nån nöd på mig!

 

Min son ringde senare vid 23 tiden, då var dom på väg hem! Först hade dom fått åka till primärjouren i S-svall, sen remiss till S-svall´s sjukhusakuten.

Ögoninfektion, dom fick ner febern nån grad, ipren-suppar var bättre mot feber än alvedon-suppar sa läkaren. Sen var det bara att avvakta, sänkan var  bra.

 

Lillstumpan som annars brukar vara så himla pigg och glad, hon orkade inte det.

 

Nu ska jag gå och knyta mig, försöka somna på dom 30 cm som är kvar av min säng bredvid E, annars blir det soffan, haha  ;))

 

E har nämligen planer; hon sa efter sagoläsningen ,,, Farmor ;... imorgon kan väl vi, måla korgar, pyssla, göra leklera, vara ute  och leka, baka bullar ....! Inte lite ... vill verkligen hålla igång med sin farmor...*ler*

Så nu är det nog bäst att försöka somna, man vet ju inte riktigt när den lilla prinsessan vaknar och hur aktivt det blir på morgonen.

 

Jag verkligen älskar mina barnbarn av hela mitt hjärta, vilken krydda i livet <3

Tänk att jag har 6 stycken barnbarn och 1 till på väg ( i augusti) ;)

 

Jag hoppas att du haft en mysig lördagkväll med nära och kära, och att det blir härlig söndag i morgon,

Vår i luften min vän <3

 

<3 God Natt och Sov så Gott <3

 

  

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards