Alla inlägg den 22 april 2010

Av S - 22 april 2010 23:38




Det här är nog den mest onödiga pryl, jag sett ....Potatis/äppelskalare .... !?

Denna hushållsapparat behöver inte jag iaf ;)

 

 

 

 

Nu ska jag försöka sova, alla i huset sover, människor som hundar! 

 

 

GOD NATT KRAM KÄRA VÄN & SOV GOTT 

 

 

 

Av S - 22 april 2010 23:23



Har också sökt en assistent, men inte haft audission som Anna Anka! ;) 

 

Jag har nu hittat (hushålls)assistenten som jag så väldans gärna vill ha!

Nu gäller det bara att övertyga min älskade make, att vi verkligen behöver en sådan assisten. Min som jag har läcker, när jag har vättska i den, så kan jag ju inte ha det, ... eller hur!

 

 


  


Vilken Färg ska vi ha ... Mån Tro :)



Av S - 22 april 2010 20:20

 
 
 
Jag ska köpa nya tallrikar/servis samt bestick, när jag hittar det jag vill ha!  Kollar då och då på olika modeller och former på nätet. Vill hitta i min smak .... !
 
Men ve och fasa när jag hittade dessa på en inredningsblogg ... Hugaligen.
 
Tallrikar med mönster av myror som kryper! Eller små skedar i vitt porslin och med myrmönster.
Jag tror inte jag är ensam om att det kryper lite i kroppen så fort jag ser myror oavsett de är levande eller i form av ett mönster. Annat var det förr, då målade jag själv myror .... Men kolla in nedan!!
 
  
 
Fasligt, man vet ju inte om man fått en riktig myra på tallriken ....
 
  
 
Är det bara jag som tycker det är förskräckligt, motiv på det man ska lägga maten på, och även stoppa i mun!
 
    
 
En gång i tiden målade jag sådana här myror på krukor, pallar, askkoppar. Det var beställningar jag fick, och målade, myrorna byggde jag upp med färg, så dom såg så naturtrogna ut!  Men dom hade man utomhus!
 
Målade en gång en storbeställning, på askkoppar! Det var till en känd inredare som hade Nordiska museet i Sthlm som uppdragsgivare! Hon skulle inreda/bygga om stora serveringen, det var på den tiden man fick röka inomhus.  Dom skulle vara enfärgade i en mycket speciell grå färg ( som inredningen) Jag hade en lerkruka uppånedvänd på ett lerfat. Det skulle då krypa myror nerifrån fatet och uppför askkoppen mot hålet överst, där det låg en matchande glaskula, som stoppade röken som var i askkoppen. Tror jag målade 20 askkoppar, med uppbyggda myror på, som skulle ställas på alla borden i serveringen inomhus :)  !
 
KRAM så här på kvällskvisten min Vän
 
 

Av S - 22 april 2010 09:46

 

 

KOM PÅ ATT JAG SKREV ATT JAG SKULLE TALA OM NÄR JAG SKULLE GÖRA SLUT MED MIN (VÄN), glömde bort det.

 

 

  

 

 

 Nu kommer det:

 

I torsdags den 15 april gjorde jag slut,  med min vän, varför jag kallar det vän är därför att vi har följts åt i så många år, det är snarare att jag har varit slav under den sk. vän, nu vill jag göra slut, så det gjorde jag ! 

 

SLUTADE ALLTSÅ RÖKA, HELT PLÖTSLIGT, BARA TVÄRSLUTA ......!

 

Meeeen när lördag kväll kom, och jag kände mig som världens grinigaste och elakaste människa på denna jord, pga så kraftig abstinens ..... tog jag en cigarett .... ett oerhört lugn infann sig! Då kunde jag somna ...! 

 

Likadant vart det på söndagen ... men två cigg!  Var så illa tvungen ... hade nog .... "killed someone " om jag inte gjort det!

 

Haha ja inte på riktigt, men så kändes det.

 

I måndag köpte jag mig plåster på apoteket, dom starkaste, som jag nu har på mig ....!  

Helt en annan känsla, inte alls denna hemska abstinens hela  tiden .... skönt.

 

Klart det kommer ibland, men då gäller det att tänka till ... jag ska sluta röka, jag vill ha tillbaka min makt att säga nej till den här ohälsosamma (vän), inte att denna (vän) ska ha makt över mig!

 

Nästa vecka ska jag trappa ner och ta ett svagare plåster.

 

Du får gärna heja på mig, och säga att jag är duktig ... alltid roligt att höra uppskattningar ;) !

 

  



lJUS OCH KÄRLEK

MIN VÄN

Av S - 22 april 2010 08:31




God Morgon Min Kära Vän

 

  

 

 

Tänkte nu dela med mig av ett recept, som jag första gången smakade hos mamsen. Har lagat denna rätt flera gånger, alltid lika uppskattad. Det är fläskkotletter, men du ska inte steka dom på spisen! Brukar bli matos i hela huset om jag steker dom på spisen,  jag saknar fläkt ...! Perfekt recept om du ska laga till många, dubblera bara ingredienserna, så många gånger du vill! ...

Du kan ju döpa rätten till vad du vill, jag kallar den ......

 

Mammas kotletter i ugn!

 

175 grader på ugnen

tillagningstid 1 timme  ( ingen ösning behövs)

 

8 benfria kotletter ( jag brukar även ha med ben)

2 dl vispgrädde

2 dl creme fraiche (kokbar)

1 dl soja

1 tsk sambal oelek ( jag brukar ha mer, efter behag)

 

Lägg kotletterna i en ungsfast form ( behöver ej smörjas)

 

Slå sen dom ihopblandade ingredienserna över kotletterna.

 

In mitt i ugnen en timme, i 175 grader.

 

Servera med ris, potatis .... jag serverade med ungsrostade grönsaker igår, man tager vad man haver, som Kajsa Warg brukade säga. 

 

LYCKA TILL och SMAKLIG MÅLTID

 

  

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards