Alla inlägg den 12 april 2010

Av S - 12 april 2010 12:58

 

<3 <3 <3

 

 


 

  

 

Har Du tänkt på att ......
Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket.
Det berikar dom som möts av det utan att göra den som ger det fattigare.
Det tar bara ett ögonblick, men minnet av det varar för evigt.
Ingen är så rik eller mäktig att han kan klara sig utan det
och ingen är så fattig att han inte kan bli rikare av det.

 

Ett leende skapar lycka i hemmet,
befrämjar samförstående i affärer och är en bekräftelse på vänskap.
Det bringar vila för den trötte, uppmuntran åt den modfällde,
solsken åt den sorgsne och är naturens bästa motgift mot bekymmer.

 

Ändå kan det inte köpas, tiggas, lånas eller stjälas
för det är någonting som inte har något värde för någon förrän det ges bort.

 

En del människor är för trötta för att ge dig ett leende.

 

Ge dem ett av dina,
eftersom ingen behöver ett leende så mycket som den som inte har något att ge."

 

  

 

 

KRAM

Av S - 12 april 2010 10:05



Nu har våren kommit, med all säkerhet här hos mig.

 

Paret har kommit nu, två dagar tidigare än förra året, SÄDESÄRLORNA mina.

Satt ute på brokvisten, och löste korsord,när jag hörde och kände igen kvittret, sen såg jag dom.

Dom kvittrade säkert, vi är här nu ...hihi, och jag svara .... Välkommen tillbaks ;))

 

Glädje och Lycka

 

 

  

 

Av S - 12 april 2010 07:40

 

 

<3  GoMorron  <3

 

Vilket fint väder det blir idag ... också ... helt fantastiskt. Klarblå himmel samt en strålande sol, VÅR.

 

Sitter här en stund framför mitt tangentbord, känner hur aromen från kaffebryggarn sprider sig här i köket, dags för morgonens första smakupplevelse! 

 

Tog  fram en filt och svepte om mig och satte mig på förstukvisten, där jag kunde avnjuta denna fantastiska dryck! Lite kyligt så här på morgonkvisten, men det var skönt, filten runt mig och det varma kaffet, Mmmm!   

 

Jag lyssnade till det härliga fågellivet i skogen/gården, undra om dom eller jag är gladast över våren ;)

 

Fick sällskap av mina vänner Emil & Hillevi, på räcket. Dom satt där på rad framför en ekande tom matskål, precis som om dom stod i matkön . Det är inte så synd om dom som det ser ut! 

 

Båda kom faktiskt ut med mig, och från en fullproppad matskål inne, men i det här vackra vädret, valde dom nog uteserveringen :)

 

Wilma min älskling, låg i solen på trappsteget och njöt av att solstrålande  värmde längs hennes kropp!  

 

Önskar dig en mysig och härlig dag, och att allt går din väg.

Spännande med en nya dag, nya möjligheter, nya dörrar att öppna ... livet är fantastiskt ... bara vi öppnar våra sinnen och försöker vara positiva.

 

Det är hur vi tänker och handlar, som präglar oss. Om du säger till dig själv, jag duger precis som jag är, jag är jag och jag vill inte vara någon annan.

 

Våga älska dig själv, tro på dig själv ... !

 

Så är det lätt att tycka om din medmänniska, som har sitt sätt att leva, alla har vi våra val i livet, och det har man all rätt att ha.  

 

Enklast är att acceptera allas  olikheter, det vore väl skönt, tänk om alla vore stöpta i samma form, trisst vore väl det. Man ska inte döma en medmänniska ohörd!

 

Det var mina tankar den här vårmorgonen <3

 

KRAM

 

 

  

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards