Alla inlägg den 20 april 2010

Av S - 20 april 2010 14:05

 

 

Något gammalt blir, som något annat nytt!



  

 

 

Här är den stora vitlöksgömman som locket var försvunnet på, den fyndade jag på Erikshjälpen. Tänkte göra en ytterkruka av den, och målade den förståss i vitt, man kan ju ta den färg man själv gillar. Men som du säkert vet vid det här laget så gillar jag vitt bl.a ....! Så fort jag hittat en växt jag vill ha i den, ska den användas!

 

 

  

 

FÖRE

 

  

 

EFTER

 

 

Jag tycker det är så roligt och spännande att köpa begagnat, inte för att jag är snål ... utan för att det är så utmanande hur jag ska få till det!

 

 

KRAM

 

 

 

Av S - 20 april 2010 13:30

 

 

Gammalt blir som Nytt igen ...

 

 

  

 

 

Kom du ihåg ljusstakarna jag köpte på Erikshjälpen för 6:- styck, se hur dom vart efter lite slipning och färg. Ska även trä pärltråd runt ljuset som manchett! Man kan ju ta vad man haver ...!  Återvinning ...  gillas av mig!  

 

  

 

FÖRE

 

   

 

EFTER

 

 

Av S - 20 april 2010 11:18



Vill nu berätta för dig, att vi har bestämt namnet på vår Bullmastiff-valp. Det blir Bromelia, kallas för Mela ... precis det namnet som uppfödaren namngett henne. Det har mer och mer passat henne, nu när vi lärt känna vår lilla älskling    



Så här kan man ju också göra med mattes gardin, gardinerna ligger för det mesta uppe på elementen ... haha!    

 

  

 

 

Efter buset, så blir man törstig, då är det bra att ha vattenskålen lättillgänglig ;)

 

  

 

 

Efter ett häftigt race i vardagsrummet och bus med Mattes gardin, så blir man så trött. En liten lur under bordet blir inte så dumt! 

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

Det är bäst att Matte får lite gjort medan jag sover

 

     

 

Önskar dig en fortsatt härlig Vårdag 

 

  

 

KRAM   

Av S - 20 april 2010 00:01

 

 

Läste i Expressen idag; 

 

> .... CYPERN ..... Vartenda år reser minst ett par hundra tusen svenskar hit på solsemester. Somliga övervintrar till och med! 

För Cypern har Medelhavets bästa väder. Och är som Grekland fast med ett stänk av England, lite Venedig och en aning Turkiet!

Den typiska Cypernresan handlar om sol, bad, fest och nattsudd i Aya Napa. Eller om lite lugnare familjesemester i Protaras/Fig Tree Bay.
Men det finns ett annat Cypern också. Ett Cypern med nästan öde paradisstränder, dramatisk natur, små mysiga vinbyar, mäktiga kloster och historiska platser <

 

  

 

Det är till Fig Tree Bay ... jag ska åka den 28 maj .... ska bli så underbart skönt och avkopplande. Åker dit med min bästis, hennes mamma och moster. Jag längtar så mycket!

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards