Alla inlägg den 13 april 2010

Av S - 13 april 2010 23:04

 

 

  

 

Ja, nu va den här dan till ände, känner att dagarna rinner iväg, tycker inte jag hinner med det jag vill hinna med. Men å andra sidan, varför ska jag hinna med, ..... vad är det jag stressar till? 

 

Nä, ...  inte är det stress i den bemärkelsen, utan att när allt är roligt, så går tiden så snabbt .. helt enkelt.  

Tror inte att det bara är jag som känner så! 

Säkert känner du också så, allra hellst när våren nu är i antågande, så mycket som måste bli gjort. Måste vända tanken från ordet MÅSTE !  Det är sådan negativ klang i det ordet! Det borde strykas i mitt ordföråd ;)

 

Men något jag märker...., som jag inte kan rå på ...   är att när det är dom där tunga dagarna/nätterna  ...  när värken är som jobbigast, stressar jag undermedvetet, flyr väl på någe vis i tanken, flyr från smärtorna. Klart det kan ju vara en fördel det också!  Men .. det är ju så frustrerande, det blir så lite gjort av det där roliga som berikar mig i mitt liv!  Klart man kan ju inte få allt här i livet!

 

  

 

 

Nä .... nu får det vara slut med klagande från mig, men ibland måste man få ur sig det som är jobbigt.

Jag vill ju inte prata om det, inte älta det ... det blir ju inte bättre för det. MEN ... ibland rinner det liksom över .... då kan det va skönt att få det nedskrivet svart på vitt!  Pust ....  Over and out ! ;)

 

 

  

 

<3 Återkommer med ett positivare inlägg snart <3

Av S - 13 april 2010 12:26

  






Nu drar jag till  Erikshjälpen, har inte varit där på en vecka nu, kanske hittar jag nåt spännande, nåt bra att ha ... hihi kanske nåt att måla vid tillfälle. Ska även passa på att åka till nån blomsteraffär, ska köpa mårbackapelargoner    ...   jag tycker dom är så fina.

 

 

Ha  en fin dag :)

 

 

  

Av S - 13 april 2010 10:06


 

 

Jag brukar mycket mycket sällan bli förbannad ......

 

MEN .....

 

I går såg jag på rapport, och blev så jäkla upprörd, arg och förtvivlad!

 

Det var några män (svin) som misshandlade en kanin, dom tejpade fast bakbenen, hällde nån sorts tändväska på kaninens kropp, och tände på ... kaninen skrek för full hals ..... , och SVINEN gapskrattade ....  det finns inte ord för ... hur vedervärdiga människor det finns!!!!  Nästa reportage visade dom hur svinen var nere i en källare, hetsade en hund ... , mot kaninen ... huva va hemskt, det slutade ju bara på ett sätt ...., dom berättade också att hunden mådde dåligt själv av hur kaninen skrek i panik. Jag trodde knappt min ögon, kom på mig att jag satt där med helt uppspärrade ögon ,tårarna kom och händerna för munnen .... som sagt jag trodde inte det va sant, att det finns sådana svin! Troligen hade dom lagt upp dom här filmerna på nätet. Jag såg ju inte hur SVINEN såg ut, huvtröjor och typ. addidasbrallor .... jäkla fegisar ....!!!! Vad upprörd jag blir igen .... Men måste få skriva av mig ..... !!!!!

 

GGGGrrrrrrrrrrr

Av S - 13 april 2010 08:28


God Morgon min Vän <3

 

Vaknade vid halv åtta tiden, känns så skönt att det är en strålandesoldag idag igen!

Sitter här med min dagliga mugg morgonkaffe, så himla gott, den första muggen på dan är den bästa, tycker jag.

 

Nu är det endast fyra dagar till att vår lilla nya familjemedlem får hämtas hos kenneln. Jippi

 

Äldsta sonen kom förbi med  E, prata  och fika en stund i går efermiddag på altanen. 

Det var ett tag sen jag träffade lilla E, han har varit bortrest över påsklovet, har saknat honom.

Han hade saknat mig också, märkte jag, han kom springande från bilen, jag fick en riktig bamsekram och så säger han miiiiin gangor ( han säger gangor, som betyder farmor)

 

Vart bjuden på middag igår igen, vilken tur jag har som har så snälla och omtänksamma barn med familjer.

 

Var hem till P i Klöstre, det vart korvgryta ... riktigt smarrigt, det var länge sen jag åt!

 

Lilla M börjar bli bättre, även om hon inte är bra ännu, segdragen dunderförkylning.

 

Jag var barnvakt till E & M, nån timme, vi byggde pärlplattor och lekte, så mysigt !

 

Läste sen godnattsaga  " pingvinen som alltid frös" för E.

 

Sen for jag hem, såg på Svenska Hollywoodfruar, jag blir lika häpen varje gång =)  Men jag ser programmet, för jag gillar Marias positiva sega beskrivningar om hur saker och ting går till och hur hon ska gå till väga i olika situationen  .... hon är så oförarglig ;)

 

Hade sen svårt att sova pga det vanliga ....!

 

Jag önskar dig en Riktigt Härlig Dag

 

 

 

  

Av S - 13 april 2010 00:03

En liten historia så här på nattkröken!  
Historien om den matematiska nunnan och den logiska nunnan.


Två nunnor är ute och går.
 
Den ena kallas för Syster Matematik  på grund av sina matematiska kunskaper, och den andra kallas Syster Logik, därför att hon är så logisk.

Det börjar mörkna och de är fortfarande långt från klostret.

S.M: - Har Du lagt märke till den man som följer efter oss? Gud vet, vad han vill.

S.L: - Det är väl logiskt, han vill våldta oss.

S.M: - Åh, stackars oss, med detta avstånd är han i kapp oss om en kvart. Vad ska vi ta oss till?

S.L: - Det enda logiska vi kan göra är att gå fortare!

S.M: - Det hjälper inte!

S.L: - Naturligtvis hjälper det inte, han gör också det enda logiska, han går också fortare.

S.M: - Nå, vad tar vi oss till? Med denna hastighet är han i ifatt oss om en minut.

S.L: - Det enda logiska är att vi delar upp oss och tar var sin väg. Han kan ju inte följa efter oss båda två.

Mannen beslöt sig för att förfölja Syster Logik och Syster Matematik kommer hem helskinnad till klostret. Hon är mycket orolig för Syster Logik, men så äntligen dyker hon upp.

S.M: - Syster Logik - gudskelov! Berätta, hur gick det?

S.L: - Det skedde det enda logiska, han kunde ju inte följa efter oss båda, så han valde mig.

S.M: - Ja, ja, det märkte jag nog. Men vad hände sedan?

S.L: - Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började också springa så fort han kunde.

S.M: - Och vad hände?

S.L: - Det enda logiska, han hann ifatt mig.

S.M: - Åh, nej! Vad tog du dig till då?

S.L: - Det enda logiska, jag lyfte upp min kjol!

S.M: - Åh, nej, kära syster! Vad gjorde mannen då?

S.L: - Det enda logiska, han drog ner sina byxor.

S.M: - Oj, oj! Vad hände då?

S.L: - Jo, det är ju helt logiskt. En nunna med kjolen uppe kan ju springa fortare än en man med byxorna neddragna!

<3 <3 <3

 

 

 

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards