Alla inlägg den 6 april 2010

Av S - 6 april 2010 23:50

Jag har skrivit om mitt fynd på Erikshjälpen i ett tidigare inlägg, ett bordsur. Som jag målat om, nu kan jag visa hur det vart. I det lilla runda fönstret längst ner på uret, har det nog varit en pendel förut, men finns ej kvar. Jag la in en sten, man kan ju lägga i det man tycker, kanske någon ängel, blomma bara att använda fantasin. Jag vart supernöjd med den, tycker så mycket om själva siffrorna!

 

  

            Före

 

  

             Efter

 

                  

Mer efterbilder

 

 

Av S - 6 april 2010 22:54

Nu har jag fått igång min kamera med mitt nya minneskort, lägger upp lite bilder på inredningsdetaljerna  som jag berättade om i mitt förra inlägg  :)

                                

 

Av S - 6 april 2010 20:51

GoKväll min Vän <3

 

Har nu varit hemma nån timme, efter att ha haft en trevlig dag i S-svall  med minstingen. Det var så skönt att hon ville följa med, då slapp jag köra bilen själv ( får sån värk)!

 

Först var vi in till city, vi gjorde ett besök i " Butik Annelie", en favoritbutik som jag har, fullt med inredningsprylar ...  scabby chic stil!

Köpte ljusslinga, blomkrans, ljus, rosa små trähjärtan, vackra rosa tygrosor,tyghjärta med ängelmotiv, ljuslyktor i fattigmanssilver!

Blir så inspirerad när jag går där i hennes butik! 

 

Sen for vi till Birsta City , där vi startade med att äta lunch/middag i Tacorestaurangen, supergott va det!

 

For till Arken och köpte en stor säck hundfoder till Wilma.

Därefter köpte jag ett nytt minneskort till min kamera, så skönt, nu kan jag fota igen :)

 

Var sen till Panduro, införskaffade brett resårband, rosa tygband, en träbokstav W, som jag ska måla vit.

 

Köpte 2 stora ljusmanchetter, med benvita rosor , och gröna blad, med små vattendroppar  på, inne på Åhlens.

 

På  Hemtex, köpte  jag tre fina kuddar, och två  höga blomkvistar!

 

Var sen på Buketten och köpte en grå korg med en stor Hortensia i, och två små krukor, med växten  hjärtan på tråd, som jag ska plantera i en större kruka.

 

Avslutade shoppingdagen ....  med  kaffe och napoleonbakelse, minstingen tog bara kaffe ...., på Charm Café. Det var mumsigt !

 

Sen vart det hemfärd .... det var en så mysig eftermiddag med minstingen!  Det vart inget besök på fyndlagret, det hann vi inte med ... det får bli nästa gång!

 

Ska fotografera lite , lägger ut lite bilder om en stund ...

 

Ha det gott

 

 

Av S - 6 april 2010 09:05

Hej min Kära Vän <3

 

Tänkte lägga upp lite fina bilder på min älskade boxer Wilma .... ,som är min ögonsten. Hon är så otroligt snäll, men för den skull inte menlös. Otroligt busig ... precis som rasen är, men ändå lydig. Hittar på hyss ibland. Tänk en gång för några år sen, jag hade ställt ut en soppåse på brokvisten ... av någon anledning tittade jag ut genom fönstret .... vem smyg-springer på klorna, där ute på gårdsplan med en soppåse i mun, hon vänder på ansiktet emellanåt mot huset, , med den mumsiga påsen ...  för att kolla att ingen ser henne , när hon är på väg mot skogen .... ! Jag öppnar dörren och ropar, hon släpper påsen på en gång, och skäms .... hon tänkte säkert *Fa´an* ! .... Min lilla älskade rackarhund ;)

 

Nä nu är det dags för duschen, ska in till S-svall

 

Önskar dig en riktigt härlig dag och var rädd om dig min vän

 

KRAM

 

     

                                               

                        

Av S - 6 april 2010 00:34

Vill önska dig GoNatt min Vän och Sov Så Gott.

 

Ska försöka somna nu, en dag i morrn också ... ska fara till S-svall en sväng på några ärenden.

 

Tänkte först lägga upp några foton på några av mina små inredningsdetaljer som jag tycker om <3

 

GodNatt Kram <3

 

  

                          Gamla nothäftblad som jag gjort ljuspaket av .....

 

  

Den här lilla tygljuslykta med Carpe Diem text, har jag fått av min svärdotter Katarina, den är så fin tycker jag !

 

  

Jag gillar detaljer av fattigmanssilver, den med lock på ... har jag som godisgömma, men det har barnbarnen kommit underfund om ;)

 

  

Syns det att jag gillar ljus ... eller <3

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards