Alla inlägg den 14 april 2010

Av S - 14 april 2010 23:46


     



Min äldsta son J, var förbi här vid nio-tiden i morse, och hjälpte mig, sin otekniska mamma! Med att koppla in Telias trådlösa bredband, som jag hämtade ut i går! 

Tusen Tack  min tekniska och underbara  J <3  Så nu funkar telefonen igen!


  



Anlände till Klöstre vid 10 tiden, för att umgås med lilla M, då P & M for till S-svall. M och jag klädde på oss nästan på en gång, för en promenad i det vackra vädret, trodde jag! ( hela morgonen var det så soligt) Det började regna, men vi trotsade vädret!  Ja, det ösregnade ju inte precis. M satt så inbäddad i vagnen med regnskyddet på! 


  



Vi gick och kollade hästarna i den leriga hagen, jag tyckte synd om dom. Men ... dom tyckte kanske att det var skönt!



  




Sen vände vi på klacken och gick Klöstrevägen till Torpshammar. Många extra steg vart det, ett steg fram, ½ steg tillbaks .... vägen var så lerig.

 

M somnade innan järnvägsövergången.

 

Gick ner förbi det nedlagda Statoil ( egentligen vill jag inte göra reklam för dom, tokarna som lagt ner vår bensinmack)! Fortsatte sen vår prommis, (egentligen min, för M låg och sov så sött i vagnen), förbi gamla skolan, sen över nästa järnvägsövergång tillbaka mot Klöstre!

 

Jag är så stolt över den promenixen ... ;) Även om det duggregnade så var det så himla skönt, vad gör några regndroppar egentligen, ingenting!


  


Jag hade förståss mössa på mig, var ju rädd om mina morotsfärgade ränder på skallen hahaha ...

 

M fortsatte att sova i vagnen ute, när vi kom tillbaks! Hon vaknade vid halv ett tiden, dags för lunchen, men stumpan var inte alls sugen på det, det fick bli youghurt, så att hon fick i sig något! Hon är ju inte riktigt frisk ännu, fortfarande hostig och febern går upp och ned!

 

M kom hem, vi fikade , hon hade gjort världens goaste ananaspaj, smarrigt .... kunde unna mig efter den promenaden ;) Sen for jag till Coop i Torpshammar, där jag handlade till Taco´s , som min minsting beställt. Därefter hemfärd ...!


  



Av S - 14 april 2010 08:00

 

  

 

 

God Morgon Kära Du <3

 

Vaknade innan signalen i morse, kändes skönt .... så fint väder idag också ... det känns också skönt ..... alltså kan bara bli en bra dag idag! Hoppas att du också fick ett härligt uppvaknande imorse min vän <3

 

I går fm. ringde mitt äldsta barnbarn E, och ville att jag skulle komma. Hon var sjuk, och längtade efter mormor. .... Jag for dit efter att jag varit på Erikshjälpen! Hon ringde igen när jag var på där, " när kommer du mormor". Vi fikade, spelade spel, hon läste läxan för mig .m.m. 

 

Det vart inga Mårbacka pelargoner igår, det får bli en annan dag. Det var viktigare att få vara med E <3

 

Sen kom dom andra små gullungarna E & O från fritids/dagis. Vart bjuden på god mat hos min  underbara och fantastiska dotter Å <3 som jag är så himla stolt över.

 

 Snart ska jag åka till Klöstre och min son P och hans familj, ska vara barnvakt till gullsnurpan M, medan P&M åker till S-svall. Få se om hon är feberfri idag, isf tar vi oss en promenad i det vackra vädret.

 

Sen måste jag åka iväg och köpa toning, ...haha jag slingade håret själv i går .... ser ut som jag har morotsfärgade ränder på skallen ... har ju gjort det förut, No problemo, ... Men kände igår under tiden, att det inte skulle bli så bra! Det är så jobbigt att hålla armarna upp i den höjden, så ..., då  får jag skylla mig själv som chansade! Men ... vad gör det ... tar en brunaktig toning, så blir det slingor ändå, men inte morotfärgade hahaha ....

 

Önskar dig en Härlig Dag Min Vän <3

 

 

  

Av S - 14 april 2010 00:09


     


Nu ska jag krypa ner med ett korsord och sen försöka sova!

 

Tänkte först lägga upp bilder på några ting som jag fyndade på Erikshjälpen idag! 


  


Stort glasfat ca. 35 cm i diameter 38:- 


  


Stora ljusstakar i trä  6:-/st  (som jag ska måla om)


  


Liten söt vas 5;- ( perfekt att sätta ner dom små

buketterna barnbarnen ger mig från blomsterängarna)


    


Stor vitlöksgömma i lera, utan lock 20:-

( ska målas vit och bli en ytterkruka)


  

Ska ha dom som ljuslyktor till värmeljus,

mtrl som fattigmanssilver, fint sken . 16:-


  


Bilden talar för sig, så fina tycker jag


  


Mitt bästaste fynd idag 36:-

Willow Tree

Angel of the heart 19 cm

(Nypris 289:-)

Hos www.vildaanglar.se


<3 GOD NATT OCH SOV SÅ GOTT MIN VÄN <3


  



Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards