Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Logik

Av S - 13 april 2010 00:03

En liten historia så här på nattkröken!  
Historien om den matematiska nunnan och den logiska nunnan.


Två nunnor är ute och går.
 
Den ena kallas för Syster Matematik  på grund av sina matematiska kunskaper, och den andra kallas Syster Logik, därför att hon är så logisk.

Det börjar mörkna och de är fortfarande långt från klostret.

S.M: - Har Du lagt märke till den man som följer efter oss? Gud vet, vad han vill.

S.L: - Det är väl logiskt, han vill våldta oss.

S.M: - Åh, stackars oss, med detta avstånd är han i kapp oss om en kvart. Vad ska vi ta oss till?

S.L: - Det enda logiska vi kan göra är att gå fortare!

S.M: - Det hjälper inte!

S.L: - Naturligtvis hjälper det inte, han gör också det enda logiska, han går också fortare.

S.M: - Nå, vad tar vi oss till? Med denna hastighet är han i ifatt oss om en minut.

S.L: - Det enda logiska är att vi delar upp oss och tar var sin väg. Han kan ju inte följa efter oss båda två.

Mannen beslöt sig för att förfölja Syster Logik och Syster Matematik kommer hem helskinnad till klostret. Hon är mycket orolig för Syster Logik, men så äntligen dyker hon upp.

S.M: - Syster Logik - gudskelov! Berätta, hur gick det?

S.L: - Det skedde det enda logiska, han kunde ju inte följa efter oss båda, så han valde mig.

S.M: - Ja, ja, det märkte jag nog. Men vad hände sedan?

S.L: - Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började också springa så fort han kunde.

S.M: - Och vad hände?

S.L: - Det enda logiska, han hann ifatt mig.

S.M: - Åh, nej! Vad tog du dig till då?

S.L: - Det enda logiska, jag lyfte upp min kjol!

S.M: - Åh, nej, kära syster! Vad gjorde mannen då?

S.L: - Det enda logiska, han drog ner sina byxor.

S.M: - Oj, oj! Vad hände då?

S.L: - Jo, det är ju helt logiskt. En nunna med kjolen uppe kan ju springa fortare än en man med byxorna neddragna!

<3 <3 <3

 

 

 

 
 
Pernilla

Pernilla

13 april 2010 08:05

Ha,ha, den var bra =) TACK för det =) Kram

http://gronstacity.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 17 oktober 2012 01:51

    Kikar in en liten sväng ..... Omöjligt att somna, men jag försöker om en stund igen … kanske går det bättre då, ingen idé att ligga där i mörkret och glo i taket! Skulle kanske tagit mig ett glas varm mjölk med honung i, men nu...

Av S - 15 oktober 2012 23:44

  Hej Du Fina       Jag brukar ju vilja skriva i positiv anda, här i min blogg! Brukar inte vilja skriva och dela med mig av negativitet! Men i detta inlägg så kan jag inte låta bli. Hoppas med denna upplysning, att fler får upp ögo...

Av S - 14 oktober 2012 00:44

      Hej! Hittar du någon som jag Mitt namn är Fibromyalgi.Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är  nu din följeslagare för resten av livet. Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig. Jag ...

Av S - 13 oktober 2012 04:14

  Kan inte sova, jo, jag har ju förståss sovit ett par timmar, men det räcker ju inte, förhoppningsvis kanske jag blir trött efter en stund vid tangentbordet. Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det kan inte hjälpas, jag gör d...

Av S - 10 oktober 2012 15:41


  Hej Min Vän       Hoppas du har det bra, och att hösten är snäll mot dig.       Har Du tänkt på att ...... Ett leende kostar ingenting, men ger så mycket. Det berikar dom som möts av det, utan att göra den som ger det fa...

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards