Alla inlägg under april 2010

Av S - 9 april 2010 01:06


Torsdag ...

 

Erikshjälpen är ju öppen idag, passa på att ta en tripp in och se om det kommit in nå nytt! ;) Jag hittade några fina saker jag tyckte om  .... och köpte !

 

  

 

En porslinskruka med tre keruber

 

  

 

Ett fräsch fint överlakan, som jag ska sy en gardin av !

 

  

 

En stor vacker vit duk, som jag ska ha på matbordet .... Åh vad fin den är i verkligheten, ska visa bild sen när den ligger på bordet, tvättas och strykas först !

 

<3 <3 <3

 

 


Av S - 9 april 2010 00:51

 

 

Jag vaknade i morse ... av att en len röst viskade i mitt öra, " Gomorron Mormor" , .... det va ett så mysigt uppvaknade.

Jag har haft nattgäster, mina äldsta barnbarn .. Emma och Elin!  Emma vaknade först och strax kom också Elin!

 

Jag var och hämtade flickorna igår kväll, för dom ville sova hos mig, nu när dom har påsklov från skolan.

Vi har haft det så mysigt och roligt hela dan ... , vi såg en bäver,  som simmade när vi hade varit och matat min sons kissemissar!

Pannkakor rullade med socker, till lunch utomhus, äppelklyftor till efterrätt ..., det tyckte dom var smarrigt!

 

Sen vart det scoteråkning, tjejerna gasade och styrde, vi satt på alla tre, varv efter varv, efter varv .... , på lägden, där är det så mycket snö kvar!

Så himla skoj, tack mina små prinsessor för en underbar dag <3 <3

  

 

<3 <3

Av S - 8 april 2010 23:44

 

Det kommer att blir fästingboom i år ... och  mygg kommer det bli många av!

Hugaligen ..., vad jag avskyr dessa kryp, läskiga är dom små fula fästingarna.

Efter den här kalla vintern kommer det att bli en riktig fästingboom. Även myggor och andra småkryp har störst chans att klara sig när det är jämnkallt på vintern. Under det tjocka snötäcket, där det är en jämn temperatur på  några plusgrader ... har fästingarna och småkrypen legat och väntat hela vintern, som små vampyrer! Nu vaknar de ur sin vintersömn.

 

Vad jag grämer mig, ändå bor jag inte där det är som värst. Men det har ju dykt upp en och annan under årens lopp !

Nu blir det att skaffa medel till mina husdjur ....!

 

Kolla in vilken otäcking .... usch!

 

  

 

 

 

Av S - 8 april 2010 08:12

 

Visste du att :

 

Den 10 april är Sveriges vanligaste födelsedag!

Nu på lördag 10 april, infaller den dag då flest svenskar fyller år.

 

Alltså den tionde april, nio månader efter semestern i juli, firar 25 069 sin födelsedag.

 

Andraplatsen innehas av den 15 april, då 25 063 personer fyller år.

 

På tredje plats kommer den 22 mars, då 25 040 personer fyller år.

 

Kanske oväsentlig info, men lite kul ändå ....!

 

Kram

  

 

Av S - 7 april 2010 23:51

Hej min Vän ... <3


Det finns en nätbutik som heter www.broarna,se  som jag ganska ofta besöker, inte alls så dyrt, där finns många fina inredningsdetaljer. Om du vill pyssla själv, eller om du vill ge bort present. Tänkte att tips brukar alltid vara välkommet, jag gillar den nätbutiken! Lägger upp några bilder på några av varorna som dom har!

 

Glädje

 

 

 

            

 

 

 

Vore kul att höra om du gillar den nätbutiken ;)

 

<3

Av S - 7 april 2010 00:39

Nu min Vän ... ska jag gå och lägga mig strax! Jag är så otroligt glad över min dag idag. Jag hoppas att din dag också varit bra <3 Jag lägger upp några loppisfynd som jag gjort, undra om jag blivit galen .... på att ladda bilder pga ... att jag så länge varit utan minneskort till kameran hihih!  Nu är det dom sista för idag (i natt rättare sagt)!

 

GOD NATT och SOV så GOTT 

MIN FINA VÄN

<3 <3 <3

 

  

            Den här flaskan fick jag för bara nån tia ... gillar      texten på den; GÅ GÄRNA TILL GLASET MED DIN GLÄDJE MEN ALDRIG TILL FLASKAN MED DIN SORG....Så sant ;)

 

  

Söta kaffeskedar med änglar på  skaften, tyckte dom va så fina ;)

 

  

Fint litet saltkar med sked ;)

 

  

Små fina glasskålar, som jag stoppar värmeljus i ... det blir så fint sken .. billiga lyktor för några kronor ;)

 

  

Ljusstake till julgransljus, tyckte den var så näpen ;)

 

  

 

Avslutar med ett litet uppläggningsfat, med tre löstagbara glasskålar ... dålig skärpa på detta foto ;)

 

Av S - 7 april 2010 00:30

Lägger även ut två bilder på tallrikshyllan jag målade, när jag ändå är igång. Man kan ju byta ut pinalerna som står på den t.ex efter humör och årstider =)

 

    

Av S - 7 april 2010 00:04

Tänk vad många gånger jag skrivit om mitt bufféskåp, du är nog trött på mitt tjat om det, men nu äntligen har jag fått till det, så här kommer bilderna före och efter. Jag verkligen älskar detta skåp, så bra förvaring, det passar så bra där det står, precis som om väggen bara stått där och väntat på just detta skåp. Du ser även på bilderna tallrikshyllan jag också målat, ett fynd för 50:- även det från Erikshjälpen.


  

FÖRE


  

EFTER

            

FLER EFTER BILDER

" den svart fula sladden till lampan, måste bort, får bli en vit sladd istället, så störande!

 

<3

Presentation

Du får gärna göra ett avtryck i min gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Nätbutiker jag gärna besöker

www.broarne.se

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards